KNW is een vereniging met een belangrijke waarde voor leden, voor de sector en voor partners. Deze waarden uiten zich in de activiteiten, themagroepen en thema's in het KNW pogramma aanbod.
ORGANISATIE
- KNW bureau en KNW bestuur en Thema- en Werkgroepen
- KNW beleid en financiën en ANBI status
- Lidmaatschap & lid worden en Ledenlijst (login)
Contact:
WAARDEN VAN KNW voor leden, debat en partners
Waarde voor de leden
Leden van KNW krijgen waar voor hun geld. Het loont om lid te zijn, er is bij KNW wat te halen. Voorzien in kennisbehoefte is maatwerk; ‘voor elk wat wils’. De themakeuze is breed, met aandacht voor niches en onderbelichte issues. Leden worden actief geprikkeld om wensen kenbaar te maken.
KNW is als vereniging vooral een plek om elkaar te ontmoeten. KNW heeft hart, en maakt zich hard, voor de ontmoeting. Leden willen elkaar zien; van het ‘world water cafe’, het ‘op weg naar huis gesprek’, de gedreven werkgroep, het grotere congres of het educatieve zeilweekend: dit is wat KNW groot en sterk maakt. KNW verbindt techniek en mensen, jong en oud. Werk zoeken of een samenwerkingspartner vinden is makkelijk bij KNW. KNW is ook een (arbeids)bemiddelaar. Om het contact te versterken wordt de regionale factor herontdekt. Een regionale kring zoals de Friese of Brabantse waterprofessionals, het is ook KNW.
KNW biedt ruimte aan leden om zich te profileren. Naast halen draait het ook om brengen. Digitale participatie krijgt een sterke impuls; een sterke, digitale infrastructuur biedt daarvoor de kans. Leden laten zien wat zij doen, denken en willen veranderen. Wie een initiatief neemt krijgt actieve steun. Leden nemen en krijgen het podium.
Waarde voor debat
Impact gaat over invloed, effect sorteren, iets raken. KNW heeft impact op het publieke debat over water. Wat KNW brengt wordt opgemerkt door beslissers en collega-experts. KNW wordt gezien, doet er toe en voegt waarde toe. Niet zozeer door stevige politieke uitspraken. Wel door de kwaliteit van de bijdrage en door de timing ervan. En door opmerkelijke acties, zoals bijvoorbeeld samenwerking met grote corporates, meedoen aan een publieksactie of een statement van vrouwen aan de watertop. Binnen de lijnen en soms flink erbuiten.
KNW is zichtbaar en werkt zonder schroom aan naamsbekendheid. Status en prestige passen bij KNW maar dan wel op haar voorwaarden. Boegbeelden en opiniemakers van naam en faam treden namens KNW in het strijdperk. Denktanks, lezingen, masterclasses, offline en online. Het zijn vertrouwde pijlers van KNW.
Vooraan staan bij nieuwe thema’s is vanzelfsprekend. Als het kan bepaalt KNW ook zelf de agenda. Door te prikkelen en op actieve wijze faciliteren van het debat. KNW brengt nieuws en heeft een uitstekende antenne voor wat nieuw, boeiend en belangrijk is.
Waarde voor partners
Water is het vertrekpunt maar ook: water is van iedereen. KNW steunt partners voor wie water belangrijk is maar ook nog ver weg. Corporaties, de voedingsmiddelen- en (petro)chemische industrie, de farmaceutische bedrijven, technologieleveranciers, de gemeente, het midden- en kleinbedrijf. KNW is er voor hen allemaal.
Integraal werken is geen platgetreden mantra maar een spannend vertrekpunt. KNW verbindt binnen en buiten de sector, als facilitator voor iedereen die met water aan de slag is of wil. KNW is daarnaast partner in innovatie, vooral door het bieden van een breed podium en een gespreksarena voor nieuwe ontwikkelingen. Startups vinden in KNW een platform voor (innovatieve) communicatie, online en offline.